Tip alegeri:

Finanțarea Alegerilor

Finanțarea campaniilor electorale, analiză a veniturilor și cheltuielilor competitorilor electorali, a modului de utilizare a subvențiilor și un motor de căutare a contributorilor la campanie electorală

După 2015 modul de raportare s-a modificat, motiv pentru care este posibil ca între prima și a doua perioadă să existe anumite neconcordanțe (ex: costuri pentru servicii online după 2015 sau pentru publicitate outdoor înainte de acest an). Pentru alegerile locale din 2020, datele sunt incomplete, dar reflectă cea mai mare parte a fondurilor. Datele din 2016 nu sunt publicate complet.


Venituri × Cheltuieli – total

sume exprimate în milioane RON

Cost per vot

cost mediu per vot = (cheltuieli / voturi obținute)

Venituri × Cheltuieli – top partide

| arată primele 5 Partide
Graficele reflectă primele x partide pentru fiecare an electoral, existând posibilitatea să alegeți mai mulți competitori. Principala concluzie este că veniturile și cheltuielile pentru campaniile electorale au crescut semnificativ după 2015, mai ales pe fondul rambursării cheltuielilor și utilizării subvențiilor pentru finanțarea campaniei.
sume exprimate în milioane RON